Blogger Layouts




click to create your own










Wednesday 21 March 2012

HARAKAH

''Senyum'' sendiri teringatkan 'kisah' di kelas Tahun1 Inisiatif waktu Pendidikan Islam pagi tadi.. Dimana hari ini saya memperkenalkan kepada anak-anak istimewa itu tentang bab ''HARAKAH'' tanda baris.
 

Ceritanya begini...
Tengah asyik memberi tunjuk ajar, tiba-tiba seorang murid tampil ke hadapan kelas tanpa disuruh..

MURID : BARIS ATAS..! BARIS BAWAH..! BARIS DEPAN..! (Bersemangat sambil menggayakan tangannya. Baris atas "tangan diangkat ke atas", Baris Bawah "Tangan jatuh ke bawah", Baris depan "Tangan ke depan". )... 
Murid tersebut diam seketika..Saya perhatikan gelagatnya dari belakang..Tidak lama itu dia pun bersuara...............

MURID : Ustazah!! BARIS TEPI TIADA???!! (sambil tangan diletakkan ditepi kepalanya seolah-olah sedang "Tabik Hormat")

SAYA     : (@_@) terdiam tak terkata..( tergelak dalam hati)


Sambil menahan ketawa, saya pun menjawab ringkas "TIADA".. Kelihatan murid tersebut tidak berpuashati lalu mengajukan soalan bertubi-tubi.."KENAPA TIADA?? MESTI ADA TU KAN?? BARIS BELAKANG TIADA KA USTAZAH??!" (sambil membongkokkan badan dan meletakkan tangannya dibelakang..).

Kali ini, saya tidak mampu tahan lagi... ( 0____________0 )
Ya ALLAH, betapa bersyukurnya saya..
Betapa bahagianya saya..
Betapa beruntungnya saya dijodohkan untuk bertemu, menjaga dan mendidik anak-anak istimewa ini..
Alhamdulillah...



No comments:

Post a Comment